El Consell Comarcal ha contractat l’empresa Raiels que conjuntament amb Dies d’Agost han de treballar per definir l’estratègia de comunicació conjunta del producte local de la Terra Alta, especialment la relacionada amb el web Fet a la Terra Alta. L’objectiu és definir com comuniquem la riquesa i qualitat del nostre producte, però també el triple impacte que té el seu consum: econòmic, ambiental i social.
Per tal d’incloure el màxim de punts de vista a l’hora de definir aquesta estratègia, s’organitzaran un parell de tallers participatius. El primer, a l’octubre, amb la finalitat de generar conjuntament el missatge que es vol transmetre i recollir propostes d’accions per fer-ho. Raiels i Dies d’agost treballaran amb més detall aquestes propostes i es farà una segona jornada participativa al novembre per prioritzar-les. A finals de desembre, principis de gener, s’iniciarà alguna de les accions prioritzades.
El primer taller es realitzarà la tarda del dilluns 10 d’octubre al Celler Cooperatiu de Gandesa de 15 a 17 h, un espai molt idoni per realitzar el primer taller ja que necessitarem un context que inspiri tant la necessitat de cooperació com la de noves formes de comunicar-nos.
La teva aportació és molt important! Inscripcions obertes a través d’aquest ENLLAÇ
Antecedents
En els darrers anys, el producte de proximitat elaborat artesanalment ha pres cada cop més importància tant a nivell de mercat com per qüestions d’impacte ambiental i fixació de persones al món rural. A la Terra Alta, hem vist com el sector del vi i de l’oli han viscut un canvi molt rellevant en els darrers anys tant a nivell de professionalització de la producció com de diversificació de la comercialització situant-los com un dels principals motors econòmics de la comarca, sobretot pel que fa a ocupació.
Per tal d’apostar per la promoció d’aquestes i la resta de productes locals, el Consell Comarcal, durant el 2020-21 va crear el web www.fetalaterraalta.cat, que ha permès per una banda posar de manifest la diversitat de productes produïts o elaborats a la comarca així com el gran nombre de productors.
En aquest sentit s’ha començat a treballar per fomentar la interconnexió entre productors i n’és un exemple el «Curs de summilieria i maridatge» o el «Showcooking de platets amb l’oli com a protagonista» que es realitzaran durant la tardor i que posaran especial èmfasi en els productes i plats tradicionals de la comarca.