El passat dimarts dia 29 de novembre va tenir lloc la sessió de treball amb els cellers de la Terra Alta referent al projecte d’entrada dels vins en el mercat del gran consum a Catalunya.
La sessió de treball va consistir en la presentació del catàleg conjunt que els 9 cellers participants han elaborat per tal de donar a conèixer l’oferta de vins de la comarca orientada al gran consum. Els cellers presenten en el catàleg 30 vins tant blancs, negres com rosats que constitueixen una potent oferta destinada al consumidor final que compra el vi a les grans superfícies. El catàleg incorpora a més de les dades descriptives de cadascun dels vins, unes notes de maridatge que faciliten informació sobre les millors combinacions entre cada vi i els principals tipus d’aliments, acompanyat de fotografies d’estudi de les ampolles de vi que posen en valor als cellers i les seves marques.
Aquest catàleg que s’ha fet arribat a les principals 15 cadenes de gran distribució implantades a Catalunya, les quals van ser entrevistades durant aquest any té per objectiu donar a conèixer l’oferta dels vins de la Terra Alta als compradors de la gran distribució així com els principals trets diferencials de la Terra Alta com a zona productora de vins.
Amb aquesta acció es vol afavorir una major presència dels vins de la Terra Alta en els lineals d’aquestes cadenes que a dia d’avui, en general, és força reduïda. El catàleg dóna resposta a les necessitats d’informació que els responsables de compres van manifestar durant les reunions realitzades.

Aquesta acció està subvencionada per Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local, i impulsat pel Consell Comarcal de la Terra Alta, amb el Projecte “Treball a les 7 comarques Terra Alta +” .